Hässleholm tourist center

Hässleholm Tourist Center

MENY

Svar på några av de vanligaste frågorna

Om du inte hittar det du söker bland bokningsbara biljetter eller i evenemangskalendern är du alltid välkommen att kontakta oss, via mail, telefon eller ett personligt besök på turistbyrån i Hässleholm Kulturhus. Har du köpt biljetterna genom internet ska du kontakta Nortic direkt.


Användbara länkar


Salongsplan över Röda salongen, Hässleholm KulturhusPDF

Salongsplan över Blå salongen, Hässleholm KulturhusPDF
Lokalbokning i Kulturhuset
Läs Kulturhusets program

Tipsa om evenemang

Öppettider på turistbyrån

Beställ program och broschyrer

Hitta till Hässleholm Kulturhuslänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

 

Kan man förboka pausfika?

Ja, vänd dig direkt till Resturang Cats, tel 0451-122 09.


Biljetter bokade genom Hässleholms Turistbyrå


Kan man ställa sig i kölista till ett evenemang?
Vid slutsålda arrangemang har vi ingen kölista, men du är välkommen att ringa och höra om någon meddelat att de vill sälja sina biljetter. Du kan inte heller reservera biljetter före annonserat biljettsläpp.

Hur länge ligger en reservation av biljetter?
Bokningen ligger i fem arbetsdagar, alltså fem dagar som turistbyrån håller öppet. Se öppettiderna i länken ovan. Om beställda biljetter skall hämtas på föreställningsdagen, ska de uthämtas senast en timme före turistbyråns stängning.

Vad händer om biljetterna inte hämtas innan förfallodatumet?
Om inte biljetterna hämtats innan det förfallodatum som du fått vid bokningstillfället, så återgår biljetterna automatiskt till allmän försäljning.

Kan jag göra återköp eller byta mina biljetter?
Har du väl löst ut dina biljetter så görs inga återköp. Biljetterna köps bara tillbaka om föreställningen skulle bli inställd. Byte av biljetter görs endast inom samma evenemang om det finns olika föreställningsdagar/-tider, detta till en kostnad om 10kr/biljett. Ta med biljetterna tilll Turistbyrån  om du vill byta dag.

Hur gör jag för att betala via bankgiro?
När ni gör en bokning över telefon får ni ett bankgironummer att betala in på. Betalning ska ske inom angiven tid, eftersom bokningen får ett förfallodatum. Biljetterna levereras antingen per post, till en extra kostnad om 30 kr, eller kan du få dem till din e-post utan extra kostnad. De skickas så snart vi kan se att betalning kommit oss tillhanda.
Om du har förskottsbetalat dina biljetter, är det i vissa fall möjligt att hämta biljetterna i teaterfoajén i anknytning till föreställningen. Informera dig om vad som gäller vid respektive föreställning.

Vad kostar det att få biljetterna hemskickade?
Vi tar en porto- och expeditionsavgift på 30:- per beställning.

Kan jag betala med mitt bank- eller kreditkort?
Det går bra att betala med både bank- eller kreditkort om du köper dina biljetter över disk eller via Internet.

Vi vill ge bort en evenemangbiljett i present, men vet ju inte vilken dag mottagaren kan gå, hur löser vi det bäst?
Det bästa tipset är att genom Turistbyrån köpa ett presentkort på valfri summa som mottagaren sedan kan lösa ut delar av eller hela när de köper biljetter över disk inne på Turistbyrån. Presentkortet gäller till alla de evenemang som vi säljer biljetter till, alltså inte biobiljetter.

Onlinebokningen har stängt, evenemanget är om några timmar, finns det biljetter kvar?
Är du inne på onlinebokningen och upptäcker att onlinebokningen är stängd ser du ändå i en kolumn hur tillgängligheten ser ut, är där biljetter kvar säljs de i salongsfoajén mot kontant betalning i samband med insläppet.
Du är alltid välkommen att ringa oss på tel. 0451-26 73 00 (knappval 2) för att höra hur mycket som är sålt, om vi har stängt för dagen har vi pratat in en lägesrapport på telefonsvararen om det är t.ex. är få biljetter kvar.


Biljetter bokade genom onlinebokningen



Vem ska jag fråga när det gäller onlinebokningen?
Kontakta Nortic support direkt:
Öppet: vard. 8-17
Tel: 0455-61 97 00
Mail: support@nortic.se

Går det att själv välja platser?
Ja, om det är numrerade platser. Programmet rekommenderar dig några platser, men om du trycker på "Välj platser själv" får du upp en salongsplan där du ser vilka platser som är lediga. Här har du alltså möjlighet att välja några andra platser som du anser vara bättre.


Jag ser inte salongsplanen, varför?

Nortic har gjort en stor uppdatering som nu gör det möjligt att köpa biljetter via mobila enheter, så som Ipad och Smartphones. För att du ska kunna välja platser och se arenan med hjälp av en vanlig dator krävs det att din webbläsare stödjer html5. Använd Firefox, Chrome eller Internet Explorer 9 eller senare versioner.

Finns det en tidsgräns för hur lång tid en bokning får ta?
Ja, detta finns för att förhindra att stolarna är bokade allt för länge. Bokningstiden är satt till 15 min.

Hur betalar jag?
Antingen direkt med ditt konto- eller kreditkort eller mot faktura och inbetalning via bankgiro.

Varför kan jag inte betala med mitt betalkort?
Om du ska köpa biljetter online och betala med ditt betalkort, se då till att du har anslutit ditt betalkort till säker internet betalning, nytt från våren 2010 för att öka säkerheten. Detta gör du antingen via din internetbank eller så får du kontakta din bank så hjälper de dig.

Hur och när får jag mina biljetter efter betalning?
De levereras kostnadsfritt som en länk till din email, som du klickar på och skriver sedan ut dina biljetter (alternativt kan du spara ner dem på din dator). Du kan även välja att få dem skickat via vanlig post till brevlådan och då tillkommer en portoavgift som för närvande är 25 kr per order. Vid betalning med kort levereras biljetterna direkt till din email, mot faktura via bankgiro kan det ta upp till 5 bankdagar.

Vad händer om jag betalar för sent?
Då har troligtvis biljetterna tagits bort och bokningen måste göras om, om du är osäker maila ditt ordernummer till support@nortic.se eller ring Nortic Support 0455-61 97 00, vardagar kl. 8-17.

Men, jag har ingen skrivare, vad ska jag göra?
Du kan välja "Brev" som leveranssätt.
Men det går bra att skriva ut biljetterna på vilken skrivare som helst, kanske kan du spara ner filen på t.ex. ett USB-minne eller en diskett och skriva ut det hemma hos någon du känner, på jobbet, biblioteket etc. Du kan förstås även spara filen och skicka den via email till någon som har en skrivare.

Vad är betalningsId?
Det är det ordernummer du ska ange som meddelande vid betalning.

Dela sidans innhåll:

Tourist center

Besöksadress:

Hässleholm Kulturhus,

Vattugatan 18,

281 31 Hässleholm

Postadress:

Hässleholms kommun, Stadshuset,

281 80 Hässleholm

Epost:

Tel: +46 (0)451-26 73 00

Org.nr: 212000-0985

Öppettider

Hitta till oss

Övrigt

Om webbplatsenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Cookies

Logga in

Hässleholms Kommun